الجزایر پیش نویس قطعنامه توقف کشتار در رفح را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند واکنش معاون بایدن به حمله اسرائیل به رفح مکرون: آماده ام کشور فلسطین را به رسمیت بشناسم اما در زمان مناسب وکیل امیرحسین مقصودلو: تتلو فعلا آزاد نمی شود | به برخی از احکام صادره اعتراض کرده است صدر اعظم آلمان: بمباران اردوگاه پناهجویان در غزه غم انگیز است عزت الرشق: جهانیان فریب صهیونیست‌ها را نمی‌خورند | نتانیاهو تشنه خون است اعلام آمادگی مکزیک برای پیوستن به آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی آمریکا: به فشار برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهیم وقوع حادثه دریایی جدید در اطراف یمن (۸ خرداد ۱۴۰۳) رسانه های رژیم صهیونیستی : اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل قرار می گیرد یک روز سیاه دیگر برای نظامیان صهیونیست در غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) حملات متعدد مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه (۸ خرداد ۱۴۰۳) وحیدی: مصیبت از دست دادن آیت الله رییسی برای ما سخت بود نگرانی شدید دموکرات‌ها نسبت به چشم‌انداز پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تحویل کمک از طریق دریا به غزه را تعلیق کرد «بورل» شهادت رئیس جمهور فقید ایران و یارانش را تسلیت گفت دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد | گوترش خواستار آتش بس فوری شد نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای هشتم تیر» در مشهد برگزار شد مصر بار دیگر تعامل با تل‌آویو در گذرگاه رفح را رد کرد سردار قاآنی با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد
سرخط خبرها

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مشهد: کاهش تورم و نقدینگی، سیاست راهبردی دولت است

  • کد خبر: ۱۶۹۹۹۷
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مشهد: کاهش تورم و نقدینگی، سیاست راهبردی دولت است
محسن منصوری گفت: امروزه در اکثر شاخص‌های توسعه اقتصادی نسبت به قبل اوضاع بهتری داریم و اگرچه تورم همچنان وجود دارد اما مسیر رو به بهبودی را در پیش داریم؛ تاحدی که از تورم حدود ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصد و از نقدینگی ۳۹ درصدی به نقدینگی ۳۰ درصد رسیده‌ایم و دولت مصمم است تا این راهبرد را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن منصوری معاون اجرایی رییس‌جمهور در آیین افتتاحیه دوره معرفتی بصیرتی «طرح ولایت» که به‌صورت کشوری در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، طرح ولایت را اصلی‌ترین میدان مبارزه فرهنگی در قرن حاضر خواند و اظهار کرد: دوره طرح ولایت در زمانی توسط علامه مصباح یزدی طراحی شد که بیشترین آمار هجمه‌های فکری و فرهنگی علیه مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جریان بود.

وی افزود: البته ما در این جبهه، روز به روز با عرصه‌های جدیدی از نبرد همه جانبه و شبانه‌روزی مواجه هستیم؛ همانطور که زمانی در عرصه نظامی، در کوچکترین زیرساخت‌ها همچون سیم خاردار محدودیت داشتیم و تمام خواسته‌مان تولید موشک چندصدمتری بود اما اکنون طرح موشک هایپرسونیک با برد ۲۰‌هزار کیلومتر را روی میز داریم.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: زمان انقلاب دغدغه آرد و نان داشتیم اما اکنون در وسیع ترین نبرد اقتصادی تاریخ ایستادگی می‌کنیم. در مسیر سیاست هم به رغم اینکه برخی دولت‌ها به انزوای خودخواسته دامن می‌زدند، امروزه دیپلماسی فعال ما به موازات حضور در جبهه‌های منطقه‌ای گسترده شده و نشان از مسیر رو به پیشرفت ما دارد.

جوان، محور همه جریان‌سازی‌های فرهنگی

وی ادامه داد: با این حال، در گذشته جوان ما کمتر در معرض آسیب‌های فکری قرار داشت اما امروز تهاجمات فرهنگی بر بستر فضای مجازی گسترش یافته و جوان ما محور همه جریان‌سازی‌های معرفتی است. در این شرایط، وجود علامه مصباح یزدی که اهل شناخت اولویت ها، اهل تکلیف، عمل، در میدان ایستادن و هزینه‌دادن بود، الگویی جاودانه و فرصتی مغتنم برای افرادی است که تکلیف را فقط در گفتار دنبال می‌کنند.

منصوری با بیان اینکه استمرار بر مسیر و استقامت بر صراط مستقیم انقلاب اسلامی، دو آموزه مهم و برجسته ادوار طرح ولایت برای دانشجویان و جوانان است، تصریح کرد: عمق تأثیرگذاری طرح ولایت را باید بسیار فراتر از یک دوره آموزشی یک‌ماهه یا ۴۰ روزه دانست زیرا کادرسازی حاصل از این دوره به نهادسازی و کار تشکیلاتی برای انقلاب می‌انجامد.

کادرسازی، دستاورد مهم دوره «طرح ولایت»

وی تأکید کرد: در نظام اسلامی بیش از ۷ هزار منصب و مسئولیت وجود دارد و از آن‌جا که کارگزاران، بخش مهمی از بدنه دولت اسلامی محسوب می‌شوند، اینکه ما بدانیم نقشه راه چیست و مسیر حرکت جامع کشور را تشخیص بدهیم، در واقع مهم‌ترین مرحله در جریان پیشرفت و تعالی را پیموده‌ایم.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: دانش‌آموختگان طرح ولایت، عمدتا می‌توانند در فتنه‌ها مسیر حق را تشخیص دهند و دچار تزلزل نشوند. جنس طرح ولایت این است که به جوانان آموزش دهد تا در مغالطه آزادی‌خواهی، آزادی واقعی را پیدا کنند. این مسئله مهمی است؛ همان‌طور که امروزه شاهدیم در تجلی عینی مصداق انحراف، زاویه نگرش سیاسی برخی شخصیت‌ها از زاویه دید رهبر معظم انقلاب انحراف پیدا می‌کند و این انحراف، سرآغاز بروز همه مشکلات است.

وی ابراز کرد: امروزه در اکثر شاخص‌های توسعه اقتصادی نسبت به قبل اوضاع بهتری داریم و اگرچه تورم همچنان وجود دارد اما مسیر رو به بهبودی را در پیش داریم؛ تاحدی که از تورم حدود ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصد و از نقدینگی ۳۹ درصدی به نقدینگی ۳۰ درصد رسیده‌ایم و برنامه‌ریزی دولت این است که این راهبرد را به‌صورت ادامه‌دار دنبال کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->